WINGMAN (CS:GO 2v2) REGLER

HUSK OGSÅ AT LÆSE GENERELLE REGLER!

1.0 Turneringsregler

Der spilles Bedst ud af 1 map (BO1) i gruppespillet. I slutspillet, semifinaler og finaler, spilles der BO3.

Turneringen afvikles over 2 dage, med op til 4 kampe i gruppespillet om lørdagen. Slutspil med semifinaler og finaler spilles om søndagen:

  • 1.0.1 Gruppespillet afvikles som Swiss runder, hvor alle hold er i en samlet bracket og spiller samtidig:
    • Er ens kamp færdig før de andre kampe i ens runde, har man mulighed for at holde en pause, så længe man er tilbage til det fastlagte kamptidspunkt for den efterfølgende runde.
  • 1.0.2 Swiss formatet sørger for at parrer hold mod hinanden som har den samme pointscore, derfor møder hold der har vundet lige mange kampe hinanden, og hold der har tabt lige mange møder hinanden
  • 1.0.3 De 4 bedste hold går videre til slutspillet
    • Antallet afhænger af antal deltagende hold.

1.1  Map pool

  • 1.1.1 Der konkurreres på følgende maps:
  • de_cobblestone
  • de_inferno
  • de_lake
  • de_nuke
  • de_overpass
  • de_rialto
  • de_shortdust
  • de_train
  • de_vertigo

1.2 Veto og valg af map

  • 1.2.1 BO1 veto foregår på følgende måde:
  • Førstnævnte hold i kampen banner ét map.
  • Sidstnævnte hold i kampen banner ét map.
  • Førstnævnte hold i kampen banner ét map.
  • Sidstnævnte hold i kampen banner ét map.
  • Førstnævnte hold i kampen banner ét map.
  • Sidstnævnte hold i kampen banner ét map.
  • Førstnævnte hold i kampen banner ét map.
  • Sidstnævnte hold i kampen banner ét map.
  • Det tilbageværende map fra map poolen er det der skal spilles i kampen.

Eks:

Hold 1 banner de_cobblestone
Hold 2 banner de_inferno
Hold 1 banner de_lake
Hold 2 banner de_nuke
Hold 1 banner de_overpass
Hold 2 banner de_rialto
Hold 1 banner de_shortdust
Hold 2 banner de_train

de_vertigo er tilbage, og er mappet der spilles på. Knife round afgør hvem der bestemmer side.

  • 1.2.2 BO3 veto foregår på følgende måde:
  • Førstnævnte hold i kampen banner ét map
  • Sidstnævnte hold i kampen banner ét map
  • Førstnævnte hold i kampen vælger ét map og vælger side
  • Sidstnævnte hold i kampen vælger ét map og vælger side
  • Førstnævnte hold i kampen banner ét map
  • Sidstnævnte hold i kampen banner ét map
  • Førstnævnte hold i kampen banner ét map
  • Sidstnævnte hold i kampen banner ét map
  • Det tilbageværende map fra map poolen, er det der skal spilles i kampen
  • Side bestemmes af det hold der vælger mappet

Eks:

Hold 1 banner de_cobblestone
Hold 2 banner de_inferno
Hold 1 vælger de_lake og vælger side
Hold 2 vælger de_nuke og vælger side
Hold 1 banner de_overpass
Hold 2 banner de_rialto
Hold 1 banner de_shortdust
Hold 2 banner de_train

de_vertigo er tilbage, og er 3. mappet der spilles på. Knife round afgør hvem der bestemmer side.

  • 1.2.3 Veto forløbet håndteres internt mellem holdene via Discord

1.3 Kampafvikling

  • 1.3.1 Alle kampe skal spilles 2on2. Udskiftninger kan kun foretages mellem kampe.
  • 1.3.2 En kamp består af to halvlege på 8 runder, hvor der skiftes side undervejs.
  • Hver runde er som udgangspunkt 1 minut og 30 sekunder, mens bomben er sat til 40 sekunder.
  • 1.3.4 I BO1 startes der med en kniv runde, hvor vinderne vælger hvilken side de starter på. Det samme gælder det sidste map i BO3.
  • 1.3.5 Der spilles Bedst af 16 runder, dvs først til 9
    Eks: 8-8 (uafgjort), 9-7, 6-9, etc.
  • 1.3.6 Ved uafgjort spilles der overtid med følgende regler:
  • MR3
  • 10000 startmoney

1.4 Generelle regler for kampe

  • 1.4.1 Det er tilladt at pause for tekniske problemer, samt en taktisk pause på maksimalt 3 minutter pr. halvleg. Det er kun tilladt at pause i freezetime.
  • 1.4.2 Tekniske timeouts vil kunne forekomme. Er man i gang med en kamp er det vigtigt at man ikke forlader sin plads med mindre man har aftalt det med en admin.
  • 1.4.3 Mappet spilles helt om, hvis serveren crasher helt inden for de første 3 runder. Herefter aftales der indbyrdes hvad start økonomi skal sættes til, for at fortsætte kampen på en fair måde. Dette aftales mellem holdenes turneringskontaktpersoner og admins.
  • 1.4.4 Streaming af en kamp er tilladt. Dog er det kun tilladt 1 person fra holdet at gøre det og der skal minimum være et delay på 90 sekunder. Streaming sker via GOTV og aldrig via direkte spectator pladser.
  • 1.4.5 Spectators er på intet tidspunkt tilladt.
  • 1.4.6 Det er ikke tilladt at bruge T/CT Player skins.

2.0 Server

  • 2.1 Det påhviler hjemmeholdet at kunne stille med server placeret i DK, NO, SE, DE eller NL. Server skal køre 128 Ticks. Hjemmeholdet er det hold som står nævnt først kampen på Toornament. Der skal benyttes følgende config: ESPORTLIGAENS OFFICIELLE SERVER CONFIG
  • 2.2 Det er muligt at låne en server af os i tilfælde af, at ingen af holdene kan stille med det.
  • 2.3 Skriv til admin, hvis I mangler en server, så får I en IP og korte instrukser til at komme i gang.

3.0 Snyd og exploits

  • 3.1 Hver spiller er altid pålagt at optage in-eyes demo af deres kampe. Dette gøres ved at skrive “record xxx” i konsollen.  Demoen skal kunne fremvises for admins på forlangende.
  • 3.2 Boosting er ikke tilladt, såfremt man exploiter en fejl i mappet. Boosting er aldrig tilladt, hvis det er for at plante bomben uden for rækkevidde. Bomben skal altid kunne nås af CT.
  • 3.3 Map exploits er ikke tilladt. Alle bevidste forsøg på at udnytte en dokumenteret eller ikke-dokumenteret fejl i spillet, vil blive straffet med enten tabt runde eller map.
  • 3.4.Det er tilladt at benytte alias til eksempelvis jump-throw scripts, i det omfang hvor det følger de internationale regler og ikke udnytter en bug i spillet.
  • 3.5 Det er ikke tilladt at spille på en anden spillers account.
  • 3.6 Det er ikke tilladt at bruge T/CT Player skins