JOIN DISCORDSERVEREN! (HER VIL VI KOMMUNIKERE, UDLEVERE SERVERE M.M.)


Under LAN afvikles flere forskellige turneringer. De udvalgte som det er muligt at forhåndstilmelde sig til er i følgende spil. Klik på spilikonet og bliv ført direkte til mere info og tilmelding:

Generel info

Alle turneringer foregår i Hal 4. Her vil du også finde LM Crew og de admins som står for turneringerne.

Vi sætter pauser (både korte og længere) af til:

  • Tid til aftensmad: Vi sætter fokus på gode sunde vaner og giver derfor tid til aftensmaden ml. 17-19.
  • Opvarmning og tid væk fra skærmen: Vi ønsker at du skal få det bedste ud af alle dine kampe, men for at kunne præstere skal du huske at bevæge dig væk fra skærmen og lave fysisk opvarmning, f.eks. ved at besøge vores Aktivitetsområde i Hal 3.
Præmier:
  • Vi spiller for æren og titlen som mester i sin række/spil.
  • Vi spiller om pokalen til holdet og medaljer, diplomer og andet.
  • Vi spiller fordi vi elsker spillet, vil have det sjovt og ikke kan lade være.
Fairplay:
  • Efter hver turnering vil der være afstemning om én Team Fairplay-pris
  • Prisen uddeles til det hold i turneringen som har udvist størst Fairplay ånd
  • Prisen inkludere en Fairplay statuette til holdet
  • Læs om tidl. Team Fairplay pris
Krav:
  • Alle hold skal have en kontaktperson som er tilstede ved LAN
  • Denne skal helst være fyldt 18 år
  • Det foretrækkes at kontaktpersonen ikke er spiller på holdet
  • Man kan godt være kontaktperson for flere hold
Regler:

Fortnite

Tilmelding og mere info

Den åbne Fortnite turnering afvikles som en del af LAN (og ikke mesterskaberne, som er om lørdagen).
For tilmelding, format, regler, tidsplan og andet:

Format

5 indledende kampe
Herefter går øverste halvdel af holdene til A-finalen, den anden halvdel går til B-finalen.
Point for top 5:

1. plads = 10 point

2. plads = 7 point

3. plads = 5 point

4. plads = 3 point

5. plads = 1 point

Tidsplan

Fredag kl. 13 – 17

Kun for foreninger

Tilmelding og mere info

DGI-Mesterskabet i Fortnite afvikles som en del af mesterskaberne. For tilmelding, format, regler, tidsplan og andet:

Tilmelding og mere info

Den åbne Fortnite turnering afvikles som en del af mesterskaberne. For tilmelding, format, regler, tidsplan og andet:

CS:GO (5v5)

Tilmelding

KLIK HER Bemærk tilmelding ændret – Åbner igen snarest og eller på dagene

Format

Fordelingsrunder (swiss) -> Single elimination slutspil

Læs reglerne for uddybning af format.

Tidsplan

Der tages forbehold for ændringer i tidsplanen, hvis behovet opstår.

Tilmelding

tilmeld hold Tilmeldingsfrist kl. 9:00 lørdag 28/5
ALDERSINDDELING:

U indikere ‘under’ og derfor skal U13 læses som ‘under 13 år’ og U16 som ‘under 16 år’
Altså må spillere som er under 13 år deltage i U13 og spiller som er ml. 13-15 år deltage i U16.

Husk at læs om LM 2022 og turneringen inden du tilmelder hold: lan.esportligaen.dk/turneringer

Krav:

  • Alle hold skal have en kontaktperson
  • Denne skal min. være fyldt 18 år
  • Det foretrækkes at kontaktpersonen ikke er spiller på holdet
  • Man kan godt være kontaktperson for flere hold
DISPENSATION:

Alle hold har mulighed for dispensation på op til 2 spillere som er 1-2 år
ældre (eks. 2 på 16 år i U16)

Format

Gruppespil (round robin) -> Single elmination slutspil

Læs reglerne for uddybning af format.

Tidsplan

Der tages forbehold for ændringer i tidsplanen, hvis behovet opstår.

Bemærk at nedenstående er ændret så turneringen starter lørdag kl. 10:00.

CS:GO Regler

HUSK OGSÅ AT LÆSE GENERELLE REGLER!

1.0 Turneringsregler

Der er forskel på hvilket turneringsformat som benyttes i de forskellige CS:GO turneringer under eSportligaens LAN. Fælles er dog at kampe spilles Bedst ud af 1 map (BO1), undtagen semifinaler og finaler som spilles BO3.

  • 1.0.1 Fordelingsspil afvikles som Swiss runder, hvor alle hold er i en samlet bracket og spiller samtidig:
    • Er ens kamp færdig før de andre kampe i ens runde, har man mulighed for at holde en pause, så længe man er tilbage til det fastlagte kamptidspunkt for den efterfølgende runde.
    • Swiss formatet sørger for at parrer hold mod hinanden som har den samme pointscore, derfor møder hold der har vundet lige mange kampe hinanden, og hold der har tabt lige mange møder hinanden
  • 1.0.2 Gruppespil afvikles, som round robin, hvor alle møder alle i deres respektive gruppe. De 2 bedste hold går videre til enten semifinaler eller finalekampe. De resterende hold har også mulighed for at spille “finalekampe”.
  • 1.0.3 Slutspil spilles som single elimination. Kvartfinaler er BO1 og semifinaler og finaler er BO3.

1.1  Map pool

  • 1.1.1 Der spilles på følgende maps:
  • de_ancient
  • de_dust2
  • de_inferno
  • de_mirage
  • de_nuke
  • de_overpass
  • de_vertigo

1.2 Veto, valg af map og side

  • 1.2.1 BO1 veto foregår på følgende måde:
  • Førstnævnte hold i kampen banner ét map.
  • Sidstnævnte hold i kampen banner ét map.
  • Førstnævnte hold i kampen banner ét map.
  • Sidstnævnte hold i kampen banner ét map.
  • Førstnævnte hold i kampen banner ét map.
  • Sidstnævnte hold i kampen banner ét map.
  • Det tilbageværende map fra map poolen er det der skal spilles i kampen. Side afgøres med en knife round

Eks:

Hold 1 banner de_vertigo
Hold 2 banner de_dust2
Hold 1 banner de_inferno
Hold 2 banner de_nuke
Hold 1 banner de_ancient
Hold 2 banner de_mirage

de_overpass er tilbage, og er mappet der spilles på. Knife round afgør, hvem der vælger side.

  • 1.2.2 BO3 veto foregår på følgende måde:
  • Førstnævnte hold i kampen banner ét map.
  • Sidstnævnte hold i kampen banner ét map.
  • Førstnævnte hold i kampen vælger ét map og sidstnævnte hold vælger side
  • Sidstnævnte hold i kampen vælger ét map og førstnævnte hold vælger side
  • Førstnævnte hold i kampen banner ét map.
  • Sidstnævnte hold i kampen banner ét map.
  • Det tilbageværende map fra map poolen er det der skal spilles i kampen.
  • 1.2.3 Veto forløbet håndteres internt mellem holdene via Discord.
  • 1.2.4 Det hold der vælger mappet, vælger om de vil starte som CT eller T.
  • 1.2.5 Ved BO3 vil der på tredje mappet blive spillet en knife round, for at afgøre hvem der vælger.

Eks:

Hold 1 banner de_vertigo
Hold 2 banner de_dust2
Hold 1 vælger de_inferno, og vælger CT eller T
Hold 2 vælger de_mirage, og vælger CT eller T
Hold 1 banner de_train
Hold 2 banner de_nuke

de_overpass er tilbage, og er 3. map der spilles på. knife round afgør, hvem der vælger side.

1.3 Kampafvikling

  • 1.3.1 Alle kampe skal spilles 5on5. Udskiftninger kan kun foretages mellem kampe, dog kan man i en BO3 kamp foretage udskiftninger mellem maps.
  • 1.3.2 Det er i visse tilfælde tilladt at spille med 4 spillere. Dette vil altid være en vurdering fra en admin.
  • 1.3.3 En kamp består af to halvlege på 15 runder, hvorefter der skiftes side undervejs. Hver runde er som udgangspunkt 1 minut og 55 sekunder, mens bomben er sat til 40 sekunder.
  • 1.3.4 Vinderen af mappet er det hold, som først når 16 runder.
  • 1.3.5 Der kan spilles uafgjort (15-15) i gruppespillet, hvilket giver et enkelt point til begge hold.
  • 1.3.6 Der spilles kun overtid i slutspillet efter følgende regler:
  • MR3
  • 10000 startmoney

1.4 Generelle regler for kampe

  • 1.4.1 Det er tilladt at pause for tekniske problemer, samt en taktisk pause på maksimalt 3 minutter pr. halvleg. Det er kun tilladt at pause i freezetime.
  • 1.4.2 Tekniske timeouts vil kunne forekomme. Er man i gang med en kamp er det vigtigt at man ikke forlader sin plads med mindre man har aftalt det med en admin.
  • 1.4.3 Mappet spilles helt om, hvis serveren crasher helt inden for de første 3 runder. Herefter aftales der indbyrdes hvad start økonomi skal sættes til, for at fortsætte kampen på en fair måde. Dette aftales mellem holdenes turneringskontaktpersoner og admins.
  • 1.4.4 Streaming af en kamp er tilladt. Dog er det kun tilladt 1 person fra holdet at gøre det og der skal minimum være et delay på 90 sekunder. Streaming sker via GOTV og aldrig via direkte spectator pladser.
  • 1.4.5 Spectators er på intet tidspunkt tilladt. Dog er der tilladt for en coach at være med.

2.0 Server

3.0 Snyd og exploits

  • 3.1 Hver spiller er altid pålagt at optage in-eyes demo af deres kampe. Dette gøres ved at skrive “record xxx” i konsollen.  Demoen skal kunne fremvises for admins på forlangende.
  • 3.2 Boosting er ikke tilladt, såfremt man exploiter en fejl i mappet. Boosting er aldrig tilladt, hvis det er for at plante bomben uden for rækkevidde. Bomben skal altid kunne nås af CT.
  • 3.3 Map exploits er ikke tilladt. Alle bevidste forsøg på at udnytte en dokumenteret eller ikke-dokumenteret fejl i spillet, vil blive straffet med enten tabt runde eller map.
  • 3.4.Det er tilladt at benytte alias til eksempelvis jump-throw scripts, i det omfang hvor det følger de internationale regler og ikke udnytter en bug i spillet.
  • 3.5 Det er ikke tilladt at spille på en anden spillers account.
  • 3.6 Det er ikke tilladt at bruge T/CT Player skins

Wingman

Tilmelding

KLIK HER Bemærk tilmelding ændret – Åbner igen snarest og eller på dagene

Format

2v2 CS:GO (wingman mode)

Swiss grupper -> Single elmination slutspil

Læs reglerne for uddybning af format.

Tidsplan

Fredag Kl. 12 – 17: Swiss og herefter slutspil

Der tages forbehold for ændringer i tidsplanen, hvis behovet opstår.

WINGMAN (CS:GO 2v2) REGLER

HUSK OGSÅ AT LÆSE GENERELLE REGLER!

1.0 Turneringsregler

Der spilles Bedst ud af 1 map (BO1) i gruppespillet. I slutspillet, semifinaler og finaler, spilles der BO3.

  • 1.0.1 Gruppespillet afvikles som Swiss runder, hvor alle hold er i en samlet bracket og spiller samtidig:
    • Er ens kamp færdig før de andre kampe i ens runde, har man mulighed for at holde en pause, så længe man er tilbage til det fastlagte kamptidspunkt for den efterfølgende runde.
  • 1.0.2 Swiss formatet sørger for at parrer hold mod hinanden som har den samme pointscore, derfor møder hold der har vundet lige mange kampe hinanden, og hold der har tabt lige mange møder hinanden
  • 1.0.3 De 4 bedste hold går videre til slutspillet
    • Antallet afhænger af antal deltagende hold.

1.1  Map pool

  • 1.1.1 Der konkurreres på følgende maps:
  • de_inferno
  • de_nuke
  • de_overpass
  • de_train
  • de_vertigo

1.2 Veto og valg af map

  • 1.2.1 BO1 veto foregår på følgende måde:
  • Førstnævnte hold i kampen banner ét map.
  • Sidstnævnte hold i kampen banner ét map.
  • Førstnævnte hold i kampen banner ét map.
  • Sidstnævnte hold i kampen banner ét map.
  • Det tilbageværende map fra map poolen er det der skal spilles i kampen.

Eks:

Hold 1 banner de_inferno
Hold 2 banner de_nuke
Hold 1 banner de_overpass
Hold 2 banner de_train

de_vertigo er tilbage, og er mappet der spilles på. Knife round afgør hvem der bestemmer side.

  • 1.2.2 BO3 veto foregår på følgende måde:
  • Førstnævnte hold i kampen banner ét map
  • Sidstnævnte hold i kampen banner ét map
  • Førstnævnte hold i kampen vælger ét map og vælger side
  • Sidstnævnte hold i kampen vælger ét map og vælger side
  • Førstnævnte hold i kampen banner ét map
  • Sidstnævnte hold i kampen banner ét map
  • Førstnævnte hold i kampen banner ét map
  • Sidstnævnte hold i kampen banner ét map
  • Det tilbageværende map fra map poolen, er det der skal spilles i kampen
  • Side bestemmes af det hold der vælger mappet

Eks:

Hold 1 banner de_train
Hold 2 banner de_inferno
Hold 1 vælger de_overpass og vælger side
Hold 2 vælger de_nuke og vælger side

de_vertigo er tilbage, og er 3. mappet der spilles på. Knife round afgør hvem der bestemmer side.

  • 1.2.3 Veto forløbet håndteres internt mellem holdene via Discord

1.3 Kampafvikling

  • 1.3.1 Alle kampe skal spilles 2on2. Udskiftninger kan kun foretages mellem kampe.
  • 1.3.2 En kamp består af to halvlege på 8 runder, hvor der skiftes side undervejs.
  • Hver runde er som udgangspunkt 1 minut og 30 sekunder, mens bomben er sat til 40 sekunder.
  • 1.3.4 I BO1 startes der med en kniv runde, hvor vinderne vælger hvilken side de starter på. Det samme gælder det sidste map i BO3.
  • 1.3.5 Der spilles Bedst af 16 runder, dvs. først til 9
    • Eks: 8-8 (uafgjort), 9-7, 6-9, etc.
  • 1.3.6 Ved uafgjort i BO3 spilles der overtid med følgende regler:
    • MR3
    • 10000 startmoney

1.4 Generelle regler for kampe

  • 1.4.1 Det er tilladt at pause for tekniske problemer, samt en taktisk pause på maksimalt 3 minutter pr. halvleg. Det er kun tilladt at pause i freezetime.
  • 1.4.2 Tekniske timeouts vil kunne forekomme. Er man i gang med en kamp er det vigtigt at man ikke forlader sin plads med mindre man har aftalt det med en admin.
  • 1.4.3 Mappet spilles helt om, hvis serveren crasher helt inden for de første 3 runder. Herefter aftales der indbyrdes hvad start økonomi skal sættes til, for at fortsætte kampen på en fair måde. Dette aftales mellem holdenes turneringskontaktpersoner og admins.
  • 1.4.4 Streaming af en kamp er tilladt. Dog er det kun tilladt 1 person fra holdet at gøre det og der skal minimum være et delay på 90 sekunder. Streaming sker via GOTV og aldrig via direkte spectator pladser.
  • 1.4.5 Spectators er på intet tidspunkt tilladt.
  • 1.4.6 Det er ikke tilladt at bruge T/CT Player skins.

2.0 Server

3.0 Snyd og exploits

  • 3.1 Hver spiller er altid pålagt at optage in-eyes demo af deres kampe. Dette gøres ved at skrive “record xxx” i konsollen.  Demoen skal kunne fremvises for admins på forlangende.
  • 3.2 Boosting er ikke tilladt, såfremt man exploiter en fejl i mappet. Boosting er aldrig tilladt, hvis det er for at plante bomben uden for rækkevidde. Bomben skal altid kunne nås af CT.
  • 3.3 Map exploits er ikke tilladt. Alle bevidste forsøg på at udnytte en dokumenteret eller ikke-dokumenteret fejl i spillet, vil blive straffet med enten tabt runde eller map.
  • 3.4.Det er tilladt at benytte alias til eksempelvis jump-throw scripts, i det omfang hvor det følger de internationale regler og ikke udnytter en bug i spillet.
  • 3.5 Det er ikke tilladt at spille på en anden spillers account.
  • 3.6 Det er ikke tilladt at bruge T/CT Player skins

League of Legends

Tilmelding

Format

Gruppespil (round robin) -> Single elimination slutspil

Læs reglerne for uddybning af format.

Tidsplan

Fredag kl. 12 – 17

Der tages forbehold for ændringer i tidsplanen, hvis behovet opstår.

LEAGUE OF LEGENDS REGLER

HUSK OGSÅ AT LÆSE GENERELLE REGLER!

1.0 Turneringsregler

Der spilles Bedst ud af 1 map (BO1) i fordelingsspillet, hvor holdene er inddelt i grupper med 4 hold i hver. Der spilles BO3 i slutspillet: ottendedelsfinaler, kvartfinaler, semifinaler og finaler.

  • 1.0.1 Fordelingsspillet med grupper afvikles som round robin, hvor alle holdene møder hinanden i en kamp hver.
  • 1.0.2 Nummer 1 og 2 i hver gruppe går videre til Tryhards slutspillet og nummer 3 og 4 i hver gruppe går videre til Casuals slutspillet.

1.1 Turneringsformat

  • 1.1.1 Alle kampe skal spilles 5on5. Udskiftninger kan kun foretages mellem runder.
  • 1.1.2 Summoners Rift.
  • 1.1.2 Tournament Draft.
  • 1.1.3 Der spilles BO1 i fordelingsspillet og BO3 i slutspillet.

1.2 Kampafvikling

  • 1.2.1 Holdene mødes på Discord i den dertil indrettede gruppe.
  • 1.2.2 Højeste seed vælger den side de vil starte på (blåt/venstre/first pick og rødt/højre/second pick). Bliver der spillet flere runder, skifter holdene side efter hver kamp.
  • 1.2.3 Det hold der først ødelægger modstanderens Nexus, eller får det andet hold til at overgive sig, vinder.
    • Vinderen får 3 point.
    • Taberen får 0 point.
  • 1.2.4 BEGRÆNSNINGER OG PICKS:
    • Alle items og champions er tilladt.
    • Alle nye champions som bliver udgivet må ikke spilles før der er gået 1 uge, før den uge er gået vil den nye champion kunne ses men han må ikke bannes eller pickes.
    • Under champion select kan holdet gøre brug af “Placeholder”. Placeholder kan bruges hvis en af spillerne ikke har en champion, men holdet vælger en bestemt champion. Placeholder skal underrettes med det samme til modstanderholdet. Hvis dette ikke bliver gjort vil en remake af champion select være ugyldig.

2.0 Server

  • 2.1 Der spilles på EU West

3.0 Snyd og exploits

  • 3.1  Scripts eller lignende giver udelukkelse af holdet.

Vores partnere

Vores sponsorer